Avsnitt 1 – Returer & Ă terbetalningar
GodkÀnda skÀl för att returnera ett köp eller för en Äterbetalning:
- Kunden Àr missnöjd med produkten och det har inte gÄtt mer Àn 60 kalenderdagar sedan leveransen;
- Produkten Àr trasig och garantin Àr fortfarande giltig;
Returprocess och villkor för att returnera produkten och vara berÀttigad till en Äterbetalning:
- För att vara berÀttigad till en Äterbetalning mÄste kunden kontakta företaget via den angivna e-postadressen hÀr och returnera produkten inom 60 dagar efter leverans. Returer Àr tidskritiska, sÄ företaget erbjuder ingen Äterbetalning eller butikskredit om det har gÄtt mer Àn 60 kalenderdagar sedan leveransen.
- Kunden mÄste tillhandahÄlla oss nÄgra foton av produkten och förklara varför de vill returnera den.
- Alla produkter mÄste vara i samma nya skick och i originalförpackningen. För skadade produkter mÄste produkterna returneras i sitt originalskick och vara oanvÀnda.
- Produkten mÄste skickas till den returadress som tillhandahÄlls av kundserviceteamet inom 60 dagar efter leverans. Kunden mÄste ge oss en kopia av leveranskvitto med spÄrningsnummer. Om produkten skickas till en annan adress Àn den som angivits av kundserviceteamet Àr kunden inte berÀttigad till en Äterbetalning.
- Det tar 5-7 arbetsdagar att utfÀrda en Äterbetalning efter att köpet har returnerats till vÄrt returcenter, och 3-20 arbetsdagar för Äterbetalningen att visas pÄ ditt bankkonto (beroende pÄ betalningsmetod).
Alla fraktkostnader relaterade till returer, Äterbetalningar och/eller byten Àr helt pÄ kundens bekostnad:
- Företaget tillhandahÄller inga förbetalda returfraktetiketter. Kunden ansvarar för att betala sina egna fraktkostnader för att returnera artikeln. Fraktkostnader Äterbetalas inte.
- Beroende pÄ var kunden bor kan tiden det tar för den returnerade eller utbytta produkten att nÄ kunden variera.
- Företaget ansvarar inte för förlorade eller skadade varor som returneras. DÀrför bör kunden övervÀga att anvÀnda en spÄrbar frakttjÀnst eller köpa fraktförsÀkring för varje produkt som Àr vÀrd mer Àn 15 $.
- Det Àr kundens enda ansvar att returnera produkten till returcentret som anges av kundserviceteamet. Företaget kan inte garantera att den returmetod som valts av kunden sÀkerstÀller att artikeln tas emot.
- Produkten mÄste skickas till den returadress som tillhandahÄllits av kundserviceteamet inom 60 dagar efter leverans. Kunden mÄste följa returprocessen för att vara berÀttigad till en Äterbetalning.
Artiklar som returneras till företaget som inte Àr berÀttigade till en Äterbetalning eller butikskredit kommer att kasseras eller returneras till dig pÄ egen bekostnad.
Vid skadade produkter kommer vi att arrangera en ersÀttningsleverans sÄ snart fotona har granskats och godkÀnts.
Företaget Äterbetalar kunden via den ursprungliga betalningsmetoden för alla varor till fullpris. Det finns ingen Äterbetalning/ersÀttning/utbyte för outlet-varor eller varor till rabatterade priser.
Om produkterna ursprungligen köptes med presentkort kommer din Äterbetalning att ske i form av ett presentkort. à terbetalningsvillkoren gÀller endast för produkter.
Vi har en adress i NederlÀnderna dÀr vi samlar in returer. Villkoren i vÄra returvillkor har företrÀde vid missförstÄnd eller liknande.
Avsnitt 2 – AvbestĂ€llning av bestĂ€llning
Kunden har rÀtt att avbryta bestÀllningen inom 12 timmar, om bestÀllningen inte har skickats före avbokningen.
Kunden mÄste vara medveten om att alla bestÀllningar hanteras sÄ snabbt som möjligt, sÄ avbestÀllningar Àr tidskÀnsliga.
Om kunden vill avbryta bestÀllningen och fÄ en Äterbetalning kan företaget pÄ kundens begÀran skicka anvisningar hÀr.
Frakt
Fraktkostnader berÀknas vid kassan.
Vi levererar till alla EU-lÀnder. Om vi inte kan leverera en produkt till dig kommer vi att kontakta dig direkt och ge dig en omedelbar Äterbetalning. Om du Àr osÀker, kontrollera gÀrna innan du bestÀller.
Du fÄr en bekrÀftelse via e-post med ett spÄrningsnummer och en lÀnk för att följa ditt paket. För att spÄra ditt paket, besök vÄr spÄrningssida hÀr. VÀnligen tillÄt 1 till 3 arbetsdagar för att spÄrningsinformationen ska visas. Om du har problem med dina spÄrningsnummer, vÀnligen kontakta oss hÀr.
De flesta artiklar skickas inom 12 timmar. Leverans av din bestÀllning kan ta upp till 2-5 arbetsdagar. Observera att helgdagar eller andra fall av force majeure kan pÄverka leveranstiderna och förlÀnga vÄra genomsnittliga leveranstider med ytterligare 14 arbetsdagar.
Vi ansvarar inte för leveranser som pÄverkas av tullklarering, naturhÀndelser, överföringar mellan vÄr speditör och den lokala transportören i ditt land, strejker eller förseningar i luft- och marktransporter eller för extra avgifter, tullavgifter eller efterföljande kostnader.
Du behöver ditt bestÀllningsnummer frÄn din bekrÀftelse-e-post nÀr du skickar en förfrÄgan.
Avsnitt 2 – Leverans
Det Àr köparens ansvar att sÀkerstÀlla att den angivna leveransadressen Àr korrekt. Vi gör vÄrt bÀsta för att pÄskynda bearbetnings- och leveranstider, sÄ det finns alltid ett litet tidsfönster för att korrigera en felaktig leveransadress (vanligtvis cirka 12 timmar). VÀnligen kontakta oss omedelbart om du tror att du har angett fel leveransadress.
Vi ansvarar inte för förlorade eller stulna paket. Om din spÄrningsinformation visar att ditt paket har levererats till din adress och du inte har tagit emot det, vÀnligen meddela din respektive transporttjÀnst med informationen som du hittar pÄ vÄr spÄrningssida.
Att vÀgra att ta emot bestÀllningen utgör ett avtalsbrott och köpet kommer inte att Äterbetalas.
Om du har problem med leveransen, vÀnligen kontakta oss via de angivna kontakterna hÀr.
Om du Àr intresserad av en retur, se vÄr Retur- och Avbokningspolicy.